24 Mart 2023 Cuma

ORUÇ NEDİR?


Oruç Nedir?

İmsak vaktinden başlayarak iftar vaktine kadar, kişinin bilinçli olarak bir amaç

uğruna yemek yeme, içecek tüketme ve cinsel ilişkiden kendini uzak tutma hali oruç olarak tanımlanır.

Oruç açmak ne demek sorusunun cevabı da oruç süresi bittikten sonra yani iftar vakti geldiğinde tekrar yemek yemeye başlamaktır.

Orucun en belirli amacı Allah rızası için tutuluyor olmasıdır.

Oruç niyeti bilinçli olarak İslam’ın şartını yerine getirmektir. Diyet yapmak, zindelik kazanmak gibi nedenlerden dolayı oruç tutmak İslami açıdan bir değere sahip değildir.

Oruç Nasıl Tutulur?

Sahur vakti denilen ve gecenin son altıda biri olarak tanımlanan vakit, sabah ezanı ile son bulur.

Bu vakitler içinde yemek yenmesi hem orucun tutulmasını kolaylaştırır, hem de son peygamber Hz. Muhammed’in sünnetleri arasında yer alır.

Sahur vaktinden sonra akşam ezanı okununcaya kadar vücudu tüm yeme içme eylemlerinden ve cinsel ilişkiden uzak tutan oruçlu günlerde, İslami düşünceye aykırı davranışlardan da uzak durmak gerekir.

Yani oruç tutmak sadece mideyi aç bırakmak anlamına gelmez.

Yalan söylememek, dedikodu yapmamak, kötü söz kullanmamak ağzın orucu, haram ve yasak olana bakmama gözün orucudur.

Oruç açma duası ile birlikte oruç açılır.

Oruç açmak için iftar duası da okunur. Duanın Türkçesi şöyledir: “Allah’ım! Senin rızan için oruç tuttum, sana inandım ve sana güvendim. Senin rızkınla orucumu açtım. Benim geçmiş ve gelecek günahlarımı affeyle, orucumu kabul eyle.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder